Rakan2 Yang Dihargai...

Sunday, March 24, 2013

SePeTanG BeRSaMa ImAm MuDa AsyRaF



Assalamualaikum….Bismillahirrahmanirrahim….t/hari semalam bawa anak2 ke Bayan Lepas sbb ada majlis santai bersama Imam Muda Asyraf…pastu ada kuiz Islam untuk kanak…soalan2 mudah saja…depa tanya solat subuh berapa rakaat…solat dhuha berapa rakaat…bulan2 Islam…kira oklah tu soklan untuk anak2 kan…

pastu ada plak sesi soal jawab dengan ustaz Asyraf ni…sapa nak tanya soalan boleh la…fiza nak tanya tapi perasaan malu tebal sgt jd x la jd tanya…he he he….tapi budak2 pulak baguih sgt2 sbb depa yg byk tanya soalan…pastu ada satu soalan yg paling menarik minat fiza…semua x boleh jawab cuma sorang ja yg boleh jawab iaitu penganjur program tu…soalan dia SELEPAS ISTERI NABI MUHAMMAD S.A.W  SITI KHADIJAH R.A MENINGGAL DUNIA BARU NABI KAWEN LAIN.SIAPAKAH ISTERI NABI YG NO 2 ITU….ha jawab..jawab..

Ustaz  Asyraf sendiri kata dia pun anak murid dia yang bertanya soalan ni kat dia…byk ilmu yg senang2 yg fiza sendiri x ambil berat sgt contohnya berapa  byk surah dlm al-quran…kita semua tau al-quran ada 30 juzuk tapi berapa surah dlm satu al-quran…berapa ayat dalam satu al-quran…kadang soalan senang camtu pun kita x boleh nak jawab *** fiza la tu…he he he…malu dgn Allah…masyaAllah…moga Allah ampunkan dosa2 kita yg telah lalu..amin…so meh kita layan gambar2 yg x berapa nak segak sgt ni…maklumlah kamera cap ayam...kikikiki...nak kena minta big bos beli DSLR la pasni…muehahaha..














 
























Jawapan bg soalan kat atas tu...isteri nabi yang no.2  ialah SAODAH.... tahniah bg yg boleh jawab...hebat sungguh korang ni...

6 comments:

Irwan Saputra said...

Tulisan yang sangat menarik mbak, membuat saya kagum dengan artikel anda ini.
salam kenal dari saya... :D

Mamasya said...

Aslmkum Fizah
akkpun baru tahu nama isteri nabi no 2...Saodah rupanya.
suka tengok program Imam Muda...

mama sara nur said...

assalam Fiza
wah best tu bersama imam muda yg emsem he hee
akak pernah tgk masa kat PWTC dia bacakan doa, emmm ramai peminat ni

Hafizah Mohamad said...

terima kasih Irwan Saputra...salam kenal dr mbak juga...tks ya...=)

Hafizah Mohamad said...

Waalaikumusalam kak...fiza pun baru ja tahu...fiza pun suka gak tgk program tu...byk gak info...=)

Hafizah Mohamad said...

wasalam kak...mmg best tgk asyraf ni...sejuk perut mak dia...=)