Rakan2 Yang Dihargai...

Wednesday, March 5, 2014

RaBBiT BeRaNaK LaGi KaLi Ke 2

Kiki beranak lagi...

Assalamualaikum...kali ni fiza nak share pengalaman fiza tgk arnab yg dah beranak...beberapa bulan yg lepas arnab fiza ni dah beranak tp memandang si ibu dan si tuannya  x pandai menjaga anak2 arnab yg baru beranak tu anak2 arnab mati x sampai seminggu....sempat bertahan dlm 4 hari ja...pastu fiza bg kawen lagi arnab ni pada 15hb januari 2013...lebih kurang sebulan 10 hari arnab fiza beranak lagi...bangun pagi tadi masa nak pi hantaq anak pegi sekolah anak fiza yg no 2 tu ternampak anak arnab bawah tayar kereta...nasib baik la kucing x baham yg ni...kalau x habis arwah semua...yg lagi 3 ekor tu kucing sempat makan separuh badan sj sbb kepala anak arnab ni sangkut dekat jaring sangkar...

Kisahnya begini...pg td fiza dan suami rancang nak bawa si ibu arnab ni ke klinik sbb petang kelmarin tgk air liur dia meleleh ja...basah habih bulu...ingatkan sakit gigi ke hapa ka...rupa2nya dia sakit nak beranak....fiza pegang pun x bergerak...kalau tidak jgn harap la nak blh pegang dia...dia akan lari....tgk2 pg td dah beranak...kesian....hurm...lepas ni kena lebih prihatin lagi dgn gelagat si arnab ni...yg sedihnya anak arnab yg 3 ekor tu dah arwah…hurm….mungkin x de rezeki diaorg untuk hidup kot....

2 comments:

Marsita yahya said...

Salam dik, tq komen kat blog akk lagi.Tp akk tersilap press button terus hilang komen adik huhu, sori ye dik

Mel said...

nanti ada rezeki boleh beranak lagi..yang arwah tu Allah nak kak fiza jadikan pengajaran..rajinnya bela arnad, lama dah tak tengok depan mata..hihii