Rakan2 Yang Dihargai...

Thursday, November 1, 2012

ANAK2 GUPPY


Salam kali ni fiza nak share gambaq anak2 guppy yg fiza bela ari tu...dah beranak dah ibu2 guppy ni...mula2 fiza letak satu AQUARIUM pastu tgk ada guppy betina yg kempis perutnya tp anak x dak pun....kot ikan2 lain makan kot anak guppy tu...pastu fiza ubah la ibu2 guppy yg perut besaq tu masuk satu aquarium kecik....


 
anak2 guppy yg hepi berenang-renang....




yg ni cam labour room utk ibu2 guppy la....ha ha ha...kena asingkan kalau x mmg habih la anak2 guppy tu....



 hari yg fiza jatuh longkang tu fiza bermalam kat spital….anak n asben bermalam kat umah mentua fiza....balik besoknya Adriana terus panggil daddy dia bgtau yg ada anak guppy...bukan main seronok lagi depa mai cerita kat fiza di spital....pastu teruih minta izin doktor Jamal yg rawat fiza tu nak balik juga hari tu gara2 nak jenguk anak2 guppy ni....ha ha ha...xcited u....pastu balik terus fiza jenguk aquarium dulu...




bila tgk si ibu guppy asyik dok ligan anak dia...fiza bgtau kat asben suruh bawa turun aquarium kecik satu lagi sbb nak ubah pulak ibu guppy ni....bila dah ubah ibu guppy ni bukan main hepi lagi anak2 guppy ni berenang2 kat dlm tu...kalau x mmg payah nak tgk sbb depa akan bersembunyi dari guppy dewasa....minta2 la anak2 guppy fiza cepat besaq n ibu2 guppy ni cepat2 beranak....ha ha ha...x sabaq sebenaqnya nak tgk anak2 guppy besaq....sekianzzz....

16 comments :

yan's cottage said...

salam kak fiza.....
dah keluar hospital ye...!!!!akak nie ada hobi sama macam yan suka bela ikan guppy....yan bela kat kolam memang banyak sangat macam2 warna ada....suka tenguk ikan2 nie...cantik sangat kan..????/

umiyumi said...

Salam kak,
wah balik2 spital terus jenguk ikan hehe..mcm mana dah ok sikit ke.. baik2 tu kena byk rehat :)

mama sara nur said...

assalam fiza
comel aank2 ikan ni ..ank bujang sy skrg pun sama sibuk dgn ikan2 yg duk dia bela tu, tp mama awal2 pesan mesti jg sendiri tukar air dsbnya he he
ooh ye mcmana kaki fiza dah beransur ok tak...cepat2 sembuh ye
dan sabar hadapi semuanya

Ucu Faridah said...

salam fiza....
seronoknye guppy dibela menjadi....ni yg nk pi cari ni...

kesiannye...moga fiza cepat sembuh..ubat2 dok.bagi tu jgn buat2 lupa pulak nk makan yer...
Fiza niaga ape yekkk...

Hafizah Mohamad said...

wasalam Umiyumi....dah ok dah....alhamdulillah...terima kasih yew....(^^,)

Hafizah Mohamad said...

Wasalam Yan...kita sama hobi ye...he he he...kak fiza pun suka sgt guppy ni...tp dia suka sgt jd arwah sampai asben kak fiza naik fed up nak bela....ha ha ha

Hafizah Mohamad said...

Wasalam Ucu...ha pi cari lekaih....ubat mmg x blh lupa sbb kalau lupa satg kaki ni mula2 la terasa kesakitan dia....he he he

Mamasya said...

Aslmkum Fizah.
pernah sekali pelihara nak ikan tp kejap je hidup...terus simpan bekasnya dlm stor.baca kisah kat bawah....teruk juga kaki Fiza...malang tak berbaukan. moga Fizah cepat semboh dan jgn byk bergerak.

Hafizah Mohamad said...

Waalaikumusalam Ya Hajjah MamaSya....seronok la MamaSya bila bela ikan ni...rasa cam tenang ja bila tgk ikan2 ni berenang2...he he he...terima kasih atas doa MamaSya....=)

Farah Shamsudin said...

akak, bile pelihara ikan ni kan, rase tenang je kan.. suske sgt layankan ikan nih..

hana said...

salam fizah.... dah sihat ke kakinyer? sakitnyer lahaii.... moga cpt sembuh yer! tingin gak nak bela ikan... budak2 kat umah nih mmg suka.. suka bg makan! silap aribulan kojol! hihihi..

Mamasya said...

Salam Maal hijrah buat Fiza sekeluarga.
moga thn baru bawa lebih kebahgiaan dan kesejahteraan buat Fiza sekeluarga.

Hafizah Mohamad said...

betol la Farah...seronok sgt bila tgk ikan2 ni berenang2...he he he

Hafizah Mohamad said...

wasalam hana...dah sihat dah kaki ni...cuma masih bengkak ja sikit....kat rumah ni pun sama la budak2 ni suka sgt bg ikan makan...tapi asben fiza sorok dia punya makanan...ha ha ha....

Hafizah Mohamad said...

Wasalam MamaSya....terima kasih ya...utk MamaSya juga....

✿.。M.C 。.✿ said...

Waaah.. suke bela ikan guppy ke.. comel2 jek.. mcm mane nk asingkan ibu dlm labor room tu.. telur2 ikan saya abis kna makan dgn ikan lai.. sbb dlm aquarium campur jek smua jenis ikan... huhu


p/s: Ingin nikmati Durian Crepe?? Dessert terhangat dipasaran kini... buatan homemade.. dijamin kebersihannya da yg pasti halal.. kat sini ada, jom singgah....

http://mumlittlemonster.blogspot.com/2012/11/demam-durian-crepe.html