Rakan2 Yang Dihargai...

Wednesday, June 22, 2011

Durian Runtuh


Alhamdulillah…musim durian kali  ni syukur sgt sbb dapat makan durian free…he he he…ada sorang hamba Allah tu nama dia abg Bidin…dia ni tokey kedai makan…rajin sungguh….pesyen x reti dok diam ada ja keja dia nak buat…yg masyuk jer la…satu lagi fiza puji dia ni…dia rajin sedekah…kalau dgn kami ni mmg dia x berkira…bayangkan kalau beli air tembikai kat dia…dia suruh kami ambik jug air tu….singgit jer dia ambik…x kira la beli  apa pun…mmg dia x berkira…he he he….

Durian Pree...he he he

Kali ni bukan nak citer pasal air buah pun…nak citer pasai durian pree ni…kali ni x putus lagi la makan durian…fiza nak beli dia x mau ambik duit…asyik bg free jer…mula2 bg mak mentua fiza…mentua fiza plak pesyen x berapa makan durian….same la ngan adik ipo…jadi kami ler dapat…kalau dia nak bg durian tu dia tinggal jer kat rumah mak mentua…sampai lah kat kami nanti…he he he…mmg sedap…

Sodap...lomak jer isi durian ni...salah satu faktor penyedapnyer ialah sbb pree...ha ha ha

Baru2 ni fiza buat pulut durian…masak sikit jer pulut tu sbb husband ngan anak2 x suke makan…he he he…hentam la fiza sensorang pulut durian…mmg layan lah...kali ni kita layan gambo jer lah yer…so layanzzz….


15 comments:

aDisH.sHidA said...

terliur nyer.....

Hafizah Mohamad said...

@aDisH.sHidA...sedap...sbb pree...he he he

Murni said...

hurmmm tiba2 pula teringin nk makan durian ni hehehe.

Ummi said...

Salam singgah Fiza, waaaah duriaaaannn...sedapnya eh makan dgn pulut camtu...Tp akak mmg x makan durian mentah....kalau wat serawa ke, tempoyak ke...akak tibai laa...hehehhee

~~zAnAfAhMi~~ said...

ni style org utara kan? org kelantan lg terror, mkn durian dgn nasi....huhu..

Ucu Faridah said...

salam fiza ....Ucu sekeluarga tak blh beli sikit2 nanti tegang urat (berebut..hehe..) kena beli byk2..

Hafizah Mohamad said...

@Murni...lekas murni pegi cari...he he he

Hafizah Mohamad said...

@Ummi....kak umi fiza kalau durian ni semuanya tibai...he he he

Hafizah Mohamad said...

@~~zAnAfAhMi~~....he he mmg stail utara ni...tapi mak fiza pun makan juga durian ngan nasik ni...he he he tpi fiza x pandai....=)

Hafizah Mohamad said...

@Ucu Faridah....kak...kali ni x pernah lagi bawa keluar duit lagi beli durian ni kak...fiza makan pree jer ni...he he he

aqishah said...

sedapnya... x reti nak buat pulut.. asyik mkn durian kosong jer.. huhuhuhu

Nieza said...

sama mcm kak ummi juga...saya mkn durian yg diproses..hehe kalau buat serawa mkn ngan pulut sedap ni..:)

Hafizah Mohamad said...

@aqishah...ni kak fiza main tanak jer...buat cam masak nasik tu...he he he...pastu letak santan sikit...=)

Hafizah Mohamad said...

@nieza...kalau serawa durian mmg best...makan dgn roti sorai...wah terangkat ni....he he he

BlueberrY CheesE said...

sedapnyer durian kak...hanya makan cenggitu ngan nasi pon sedappp!!uishhhh saya ni hantu durian. huhu